Biz Hanımların Derdi Ev Temizliği ve Pratik Çözüm Önerileri!

Burda hep kızımdan yada hamileliğimden bahsettim birazda farklı ve yararlı olabilecek şeylerden bahsetmek istiyorum.Biz ev hanımlarının en büyük derdi sanırım ev temizliği kimimizin imkanı olmadığı için kimimiz ise aşırı takıntılı olduğumuz için temizlikçi alamıyoruz neredeyse ilkokuldan beri temizlik yapan biri olarak kendim uyguladığım çözüm önerilirini sizlerlede paylaşmak istiyorum.Bunlar hem ekonomik hemde pratik şeyler olacak ev hanımlar hazırsak başlayalım!
Ben çalışan bir bayan olarak vaktim kısıtlı olduğundan bazı şeyleri hafta içine yaymaya çalışıyorum örneğin eğer mutfak dolaplarım ve buzdolabım temizlenecekse ve yine evde büyük bir temizlik yapcaksam buzdolabını hafta içi birgün kızımı uyuttuktan sonra buzdolabındaki atılacakları atar ilaç tarihi geçmiş ürün vs rafları çıkarıp iç dış iyice temizler buzdolabını aradan çıkarırım.
Perşembe akşamından başlayarak yıkanacak çamaşırları yıkar asarım cuma akşamı ise ütülenecek çamaşırları ayırır diğerlerini katlar yerleştiririm evi tamamen toplar temizliğe uygun hale getiririm.Ertesi sabah erkenden kalkıp kahvaltıyı yaptıktan sonra bulaşıkları toplar ardından mutfak dolaplarına ve aspiratöre girişirim.tahmini 1 yada 1,5 satte bitiyor.
Daha sonra süpürgeyle evi dip bucak halı harici yerleride çekerek silmeye ne kadar az toz kalırsa o kadar rahat silinebileceğini düşünüyorum saç vs.şeyler temizlik kovasına girmesin diye her yeri tavanlar dahil çekerim.2 ayrı kova su hazırlayıp silme işine başlarım ben pas pas yada mopların temizliğine güvenemiyorum illa elimle her yeri silmek istiyorum bu yüzden bezlerimi hazırlıyorum yatak altı koltuk çekyat altı vs.için bir kova diğer kısımlar için ayrı bir kova su hazırlıyorum ve oturma odasından başlıyarak salon çocuk odası yatak odası olarak devam ediyorum.2 ayrı kova yapmakta ki mantık yatak altı vs.yerlere daha çok toz toplandığından kirli su ile daha temiz yerleri batırıp emeği heba etmemek:P
ıslak zeminlerdeki halıları kaldırıyorum ve bu alanlar için bir kaba çamaşırsuyu ve su çözeltisi hazırlayıp yere döküp araba fırçası gibi bir fırçam var onunla fırçalıyorum tabiiki foşur foşur sulu değil zemini ıslatacak kadar su iyice fırçaladıktan sora bu şekilde bırakıp banyoya geçiyorum süpürgem sulu süpürge olduğundan malesef:(süpürgemi yıkıyorum zemine yine çözelti hazırlayıp bu kısmı da iyice fırçalıyorum ve lavobaya geçiyorum lavoboları ovalıyorum duşakabin camlarını duvarlarını ve zemini ovalıyorum sonrasında fırça ile tüm banyoyu fırçalıyorum bu şekilde bu kısmı bırakıp tekrar koridor ve mutfak zeminine dönüp sadece su ve bez ile tüm yerleri temizliyorum ve tüm atık suyumu klozete boşalttıktan sonra klozeti yıkayıp suyla tüm duvarları yıkıyorum en son zemini yıkayıp çekçekle temizliyorum malesef banyoda yerlere el süremiyorum öyle bir takıntım var: )
Böylece tüm temizlik toz alma hariç bitmiş oluyor son olarak toz alıp temizliğimi bitiriyorum saat genel de 4 civarı oluyor daha sonrasında ütü var ama ona artık halim kalmadığından onuda hafta içi bir güne kaydırıyorum :)

Ben genelde temizlik yaptığım günler yorgun olduğumdan yemek yapmıyorum aperatif şeylerle geçiştiriyoruz yada ksısr patates salatası en olmadı pizza söylüyoruz evet kendimi çok yoruyorum ama temizlikçinin yaptığı temizlik içime sinmiyor böyle ruhen daha rahat oluyorum pazar günü ise bana kalıyor.
Tabii ki ben bu şekilde temizlik ancak 15 günde bir yapabiliyorum hafta arası sadece süpürüp toz alabiliyorum ayda bir ise çam kapı ve perde temizliği yapıyorum.Çalışınca malesef böle oluyor.

Siz nasıl temizlik yapıyorsunuz hanımlar merak ettim doğrusu.....

Yorumlar

Popüler Yayınlar